måndag 15 oktober 2012

Puckon & Lösgodis

Fick en telefonsamtal idag när jag låg och vilade, från en mycket nära vän, som var jätteledsen. Hon hade skrivit en grej på FB som ett par (?) personer tagit mycket illa upp av, fast det inlägget inte på något vis handlat om dem, eller varit stötande, eller på något vis borde kunna väcka anstöt hos dessa. Ett inlägg, precis i samma anda som alla andra skriver inlägg, lite roligt och med en uppenbar ironisk underton. Hursomhelst, det har nu helt plötsligt blivit ett jäkla liv, folk har hört av sig, ifrågasatt henne, och hon har tagit jätteilla upp och blivit ledsen.
Jag blir SÅ JÄKLA LEDSEN och upprörd för hennes skull!!!
Va fan, ska man inte få skriva av sig lite ibland? Måste precis allt man skriver ner vara så jävla precist, exakt, och bara ett staplande av saklig information? Är det SÅ vi ska använda FB? Fattar inte folk när man skämtar?!

Jag ska inte fortsätta att skriva mera om det här nu, 
jag blir bara mer arg och ledsen ju mer jag tänker på det. 
All kärlek till dig min vän, du Vet att Du INTE har gjort nått Fel!!

Jag hämtade Maja kl två idag, sen vi gick hem och åt mellis ihop. Sen iväg till St:Ilianskolan där jag skulle möta en tjej för att köpa en tröja av henne. Sen åkte vi upp till Växtriket, där vi hittade en ny vit ask att lägga alla Majas hårgrejer i, den blev helt perfekt i storlek. 
Efter det åkte vi till Maxi, handlade lite mjölk och smågrejer, och sen skulle vi åka hem. Tyvärr slog sötsuget till precis samtidigt som vi svängde ut från Maxi´s parkering, så vi gick in en snabbis på Godisgallerian. Egentligen tycker jag att det är lite för dyrt att handla lösgodis där, det är ju alltid nån krona dyrare på hg, men å andra sidan är det ALLTID färskt godis, så då kan jag väl ta det då! ; )

Nu ska vi kasta oss i badkaret tillsammans, innan vi käkar middag, väntar på att Herman kommer hem från jobbet, och tar kväll!

Puss på er alla fina!




3 kommentarer:

  1. Jag håller med. Vilka puckon det finns. Och helt ärligt, känner man henne det allra lilla minsta så vet man att hon är ironisk. Stora kramar till henne.
    Shit vad gott lät med godis..nu blev jag grymt sugen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Svarade under din kommentar på mitt inlägg (blir så förvirrad om folk vill att man ska svara så eller lämna en kommentar hos dem så nu gör jag båda). Tränade med Olga Rönnberg (magcoaching) i början av sommaren. Det där är några av hennes förslag på vad man ska äta till frukost, mellis och vad som är ok att äta (protein, fetter, kolhydrater, grönsaker m.m). Men man äter allt i princip bara att man tänker sig för att äta lite bättre och att äta alla målen. Och ha en dag då man unnar sig något gott :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror också mig veta vem denna tjej är efter att ha läst vad hon skrivit på fb. Ja ,hon om ngn är ju ironisk och komisk, fattar inte att man kan missuppfatta henne faktiskt men men....det finns folk till allt. Fick själv erfara förra veckan att även fast det är min fet som jag ska ha till helgen så får jag tydligen inte bestämma själv vilka jag ska bjuda på festen utan det ska tydligen andra göra åt mig??!!! hmm skumt, blev också jätteledsen för detta

    SvaraRadera