onsdag 7 november 2012

"Hemma-SPA"

Ikväll blev det en sån där "Badrumskväll", vilket jag bara älskar! Det är ju såå skönt att hinna "ta hand om sig själv" litegrann. Sånt där som det aldrig riktigt finns tid till annars. Jag kommer ihåg innan Maja föddes, då hade Herman & jag "Spa-onsdag" varannan vecka, där vi bara hade mysmys. Först tog vi hem mat, som vi åt till musik och levande ljus, och pratade. Vi hade nog förresten BARA levande ljus hela kvällen, om jag inte minns helt fel?! Sen efteråt så duschade eller badade vi, oftast ihop, då kan man ju få ryggen skrubbad ; ) och sen var det ansiktsmask och fila fötterna och hela köret : ) När vi sedan gick och la oss i nybäddad säng så kände man sig varm, skön och mjuk överallt, det var såå himlans gosigt!


Så ikväll när Herman ändå hade jobb att göra, och pep iväg till studion direkt efter middagen", och Maja var trött och kom i säng i tid, så hoppade jag in i badrummet bums! Eller hoppade, jag gick ganska sakta faktiskt, det värker så nedrans i magen. Inte värkar direkt, utan mer bara en konstant molande värk. Me not so like! 
Anyhow, supervarm dusch, och sen tokpeeling över hela kroppen. Jag brukar ha en peelingkräm från Bodyshop som är jätteskön och luktar fräscht av lime (och bara lite kokos), men det känns mer somrig, så idag blev det bara en "vanlig" från apoteket, tror jag... Sen lite fotfil, raka benen, och hårinpackning som fick sitta i lääänge! Nu ska jag bara torka lite, och sen smörja in både mig och fötter, innan jag hoppar i säng, och tar hand om tvättkorgen som har stått och tittat på mig hela dagen. Kanske lite nytt nagellack på tårna också, när jag ändå håller på? : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar