måndag 12 november 2012

M O N D A Y

Ny vecka, nya tag!

Hade ju kanske sett att man hellre fått en riktigt bra start, men nu är vi där vi är helt enkelt! Vi håller (IGEN) på att försöka få Maja att sluta suga på tummen. Det är sååå himla svårt, och vi har verkligen provat allt, både mer- och mindre ihärdigt. Men nu har vi bestämt oss igen för att ta en tur med nagelmedlet "Stopp å väx", som verkligen smaka APA!! Det är såå jäkla äckligt, och mycket mycket starkare nu än när jag var liten. 
På dagarna är det ju en sak om hon skulle råka glömma och tummen ändå glider in, då är det bara att springa och borsta tänderna och sedan skölja med ungefär 1000 liter vatten för att få bort smaken. Men när det sker mitt i natten, och en liten yrvaken och trött smula vaknar till av att nästan få kräkkänslor för det smakar så starkt i hasen, då blir det ju smått kaotiskt hur man än gör. Men vi måste kämpa på, hur fasen ska vi annars få bort den där himlans tummen?! Nu hade det ju varit sååå mycket lättare med en napp som man bara kunde plocka bort och säga, att nu har i slängt den, eller egentligen vad som helst! Men tumjäkeln sitter ju där den sitter!!
Om det är någon som har ett superduperknep för att vänja sig av med detta, så tar vi gladeligen emot tips!! 

Anyhow:
Idag börjar skridskoskolan för Maja. Måndagar och söndagar i 5 veckor så ska vi stå på Bahcohallens uterink, och se om det kan bli lite fart under galoscherna! Det ska bli jättekul, och jag hade gärna åkt med för att uppdatera mina egna skills, men jag  tror jag avstår, det känns ju dumt om jag skulle råka trilla rakt på magen, nu när det är så kort tid kvar. Jag får helt enkelt stå på sidan och bara suga i mig allt som fröknarna säger : ) 
Skridskorna ligger nyslipade i hallen, och ny hjälm köpte vi i helgen, den ska bara märkas med "STOR OCH TYDLIG NAMNLAPP MITT FRAM" som det stod så fint i infobrevet. Tydligen så vill dom att kidsen ska ha kissat innan vi börjar oxå, det verkar kinkigt det där.. ; )
Bambi på hal is ; )

Sedan bjuder veckan även på påfyllning av min naglar idag hos fina Anna, minst en lunchdejt, Läkarbesök hos dr Thomas på onsdag, Me & I-party här samma kväll (måste nog maila runt lite idag förresten, det är flera jag inte hört ngt ifrån ännu), och så kör + möte på torsdag. Det är nog det jag vet, så långt iallafall. 

Igårkväll när vi satt framför tvn förresten, så passade vi på att gå igenom de kassar med kläder som vi hade kvar sedan Loppisen som vi anordnade i våras. Va, tänk om vi hade vetat då, att vi skulle bli gravida igen bara någon månad senare!? Det kändes ju såå tungt att göra det där i våras, att gå igenom allt, och faktiskt  tvinga sig själv att "släppa taget". Det känds ju som att det faktiskt var kört för våran del, att det inte skulle bli några mer bebisar... Och så sitter vi där igen, hux flux, och nu SKA DET komma en bebis!! : ) Det blev verkligen lite känslosamt att packa upp allt igen, och gå igenom kläderna, fast den här gången av "rätt anledning" : )
Mycket rött och rosa var det... : )

Och nu skriver jag det här, så är det gjort:
Om det är någon som har, framförallt i små storlekar, bebiskläder som ni vill bli av med, så tar vi gärna emot/köper! När Maja föddes var det ju mitt i sommaren, och den här knodden kommer mitt i vintern, så av de få plagg vi faktiskt hade kvar efter loppisen, är 90% små söta sommarbodysar ; ) 

Så att det inte blir: "Men varför saaa du inget förut, vi har ju hela lådor fulla med kläder vi inte ska ha längre!?" 
Så nu har jag sagt det! : )

Vagn, säng, bilbarnstol, babysitter, skötbord, overall, allt det där stora har vi fixat, men lite vanliga baskläder vore kanon. Hör av dig, ett plagg eller en hel kasse, jag kollar gärna! : ) 

3 kommentarer:

  1. vet du om det blir en pojke eller flicka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, men "magkänslan" ;) säger tjej!

      Radera
  2. Jag har en hel del med både bas, flick och pojkkläder i olika storlekar.Lämna ett svar här på bloggen om du är intresserad så kollar jag.

    Mvh Johanna
    Ps. Jag bor i Enköping Ds

    SvaraRadera