tisdag 27 november 2012

Pyssel & advent

Jag fattar inte, det är inte så att jag sover dåligt, inte egentligen, men när jag vaknar är jag tröttare än innan jag somnade, och det känns som att jag har haft en studsboll i magen hela natten. Jag är helt slut!! Man jag kom upp imorse och hjälpte till att få iväg Maja till skolan, Herman kommer inte riktigt överens med det där att borsta hår & göra frisyr, så det brukar jag försöka göra iallafall. Det är såå skönt att han inte börjar förräns kl 11, då kan han ju ta "hela morgonpasset", så fixar jag med hämtning och middag istället. Nackdelen blir ju såklart att han kommer hem sent, runt halv 8, men så är det just nu.

Jag somnade om iallafall när de gick till skolan kl 8, och vaknade lagom tills att Herman skulle åka, vid halv 11 tror jag, och sen har jag bara softat här hemma. Ätit frukost framför tv´n, pratat i telefon med Veronica, duschat, plockat lite med tvätten, och småplockat lite sådär som man alltid gör. Hos oss iallafall, här finns det ALLTID något att plocka med, det känns aldrig som att man blir riktigt klar med nått. Just nu är dessutom hela Majas rum urplockat (nåja, nästan hela rummet iallafall) och hon sover i vardagsrummet, då hennes väggar ska rivas och ändras om en del. Fast hon är såklart helnöjd med situationen, och tycker att hon fick bästa rummet i hela huset! "- Ja, jag har ju både brasa och största tv´n?!!" Haha, Lilla skitunge.. ;) 

Om en liten stund är det dags att gå till Fritids, idag är det "Drop in med Julpyssel & skinmacka". Är det bara jag som tycker att det är för tidigt med det? Brukar sånt här inte vara iallafall när det blivit december? Jaja, det blir säkert mysigt när man väl är där, det brukar det ju vara, men det hade gärna fått vara lite vitt på marken. Tror ni snön kommer nu till helgen, förresten, som de har sagt?? Vi satte på vinterdäcken på ena bilen imorse iallafall... 

Efter pysslet blir det nog en sväng till Maxi för mig & Maja, jag har ingen aning alls vad vi ska äta till middag, så jag hoppas att inspirationen dyker upp snart. Imorgon har jag koll på MVC, och på torsdag är det "Julmingel" uppe på "Helenas kök & Catering", vilket jag missade förra året, men jag & Tessan ska gå i år, det ska bli jättetrevligt. Sen blir det väl nån julmarknad i helgen kan jag tro, vi får se. Herman jobbar i butiken både lö & sö i och med att det är starten på Julhandeln nu... Och så 1:a advent nu på söndag såklart, man kanske skulle göra lite julfint hemma iallafall!? Dagarna går ju såå fort!! : )

Ska du gå på nån julmarknad?


KRAM PÅ ER! 






1 kommentar: