måndag 5 november 2012

Veckans BM-koll

YEEJ, såå nöjd!! :)

Jag vägde mig på kollen idag, har inte ens gått upp 7 kilo sedan inskrivningen!! Superduperbra!! : )
Typ 6,2 - 6,3 kgs viktökning om man ska vara exakt....  Hurra hurra!! I did GOOD!! 

Resten va inte så good tyvärr. Alltså inte med mig eller bebben, utan med min BM. Jag visste ju iofs att jag skulle få ny Barnmorska, hon jag har haft, Cathrine, skulle gå i pension, så det var ju inte så mycket att göra åt saken. Jag fick börja med att vänta en god stund, sedan började vårt möte 20 min försent. Hon kändes stressad, satt mest och kollade på klockan, var frånvarande, och hade uppenbart inte kollat det minsta i min journal, utan startade med "Heeej, första barnet va? Allt har varit bra så här långt i graviditeten???" blink blink ; )

Jag bara stirrade på henne, menade hon allvar?? 
OKEJ om hon inte hinner sätta sig in i minsta detalj, men hon hade väl iallafall kunnat öppna min journal och kastat ett getöga på den, innan hon släppte in mig? Eller??! 

Ungefär så fortsatte det sen. Mitt järnvärde hade dessutom sjunkit en bra bit, så hon rekommendera att jag tillförde massa ny mat till min kost idag, men när jag kollade upp de saker hon föreslog så fanns det ju bra mycket trevligare saker att äta, och framförallt andra livsmedel som innehåller massor med mera järn. Vad sägs om tex nässelpulver från hälsokostaffären (som dessutom skulle vara ganska äckligt med skum konsistens) eller cashewnötter, mörk choklad eller leverpastej??!! Va??!! Varför föreslår man inte det???

Nej, blir det inte bättre tills nästa besök så.. : (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar