torsdag 29 november 2012

Granris sökes!!


GRANRIS! Hur gör ni? 
Köper? Plockar på egna tomten? 

Allemansrätten säger ju att man faktiskt INTE får bryta grenar på annans mark, men hur gör man då om man inte HAR nån mark? (Fick för mig att jag skulle göra det här "the right way" i år.) När jag var liten var det alltid värsta 
ståhejet kring det här med granar och granris, men pappa "kände ju alltid nån bonde både här och där", så vi har hämtat lite varstans, vad jag kan komma ihåg. Pulsat i snö, slagit sig halvt fördärvad bland mossa och stenar, och bråkat med syskonen om vem som skulle få välja finaste och absolut bästa granen.

Så; Nu behöver jag ju inte en hel gran utan bara ett par stackars kvistar. Någon här som äger mark och känner att det är ok att bli av med ett par granriskvistar till en krans & mina krukor? :)





2 kommentarer:

  1. Bor inte Sara Löthegård på landet?? De kanske har lite skog du kan få gå i??

    SvaraRadera
  2. Jag har lyxen att kunna åka ut till mina svärföräldrar. De har en gigantisk granhäck som vi brukar ta lite kvistar här och där på varje år :)

    Kram Madde

    SvaraRadera