onsdag 21 november 2012

Onsdag

Det blev en seg start idag, huvudvärken ville inte alls vara med. Sen hade jag sovit dåligt, Maja kom in tidigt, runt tre, halv fyra, och hade drömt mardrömmar så det tog en stund innan hon kunde sova lugnt igen. Herman vette sjutton vad han höll på med, han snurrade runt, bökade och hade sig, och lät och snarkade som värsta Brunbjörnen som gått i ide, TROTS snarkmaskinen.?!?! Att bebben härjade runt i magen som en galning, och höll mig vaken i nästa 2 timmar gjorde inte heller saken lättare. Så, som sagt, det var segt imorse. Låg i sängen till nästan tio, tror jag. 

Sen hade jag och Maria bestämt lunchdejt hemma hos henne, så jag köpte med mig Sushi (såklart) och åkte upp till henne efter 12. Vi käkade och hann prata massor, och kom även iväg på en liten promenad när vi hämtade Theo på dagis, och det var superskönt ute. 
M & M är förresten bortbjudna på lördag, och hon bad mig om hjälp med hår & make up, så jag hade med mig lite löshår idag som vi testade med, så det kommer nog att bli kanon! Du kommer bli såå snygg! : ) 

Sen fick jag med mig en jättekasse med barnkläder hem att låna till bebisen, det var jättesnällt! Nu har vi en hel del att välja på : )

Eftermiddadgen blev lugn, hämtade Maja, kollade in hur det gick ute för våra duktiga byggkillar, fixade kaffe, umgicks lite med bästa Urban som kom förbi en sväng, plockade och donade, sen var det dags för middag och sagoläsning med Maja. Imorgon är det torsdag och jag tror inte att jag har nått direkt bokat, förutom kören då på kvällen. Då ska vi sätta ihop hela programmet inför julkonserten för första gången, med solon och presentationer å allt, det ska bli kul att få "känna på" hela programmet i sin helhet! 

Nu blir det lite thé i sängen, innan det är dags att sova!

Ps. Jag MÅSTE ju berätta: Jag vaknade imorse av att jag tokgrinade och var helt genomsvettig!! Jag hade precis vääärsta mardrömmen, om mig & han snickaren Anders i "Arga snickaren", och jag var heeelt skogstokig på honom! Det var helt stört! Jag drömde att han stod ute i vår nya tillbyggda del, och han skulle visa mig hur snyggt allt var nu när han (?) hade tapetserat allt och gjort klart. Det enda jag kunde se var psykedeliska tapeter i galna färger och mönster, och han bara stod där mitt i allt och såg såå nöjd och glad ut! Jag flippade totalt, skällde ut honom efter noter: Men vafaaan, du är ju dum i huve, det här är ju skiiitfult, inte alls det vi har beställt, du är ju puckad!?? Han stod på sig och menade att det var bra och modernt, så jag blev helt gaaaalen och slet ner alla blöta våder själv, och tokgrinade samtidigt. - Du har förstört vårt hus, du har förstört vårt hus, medans jag slet å slet i våderna. - Du ska inte göra det där, du är ju höggravid, skrek han åt mig. - Det skiiiter jag i, den här jävla skiten ska ner NU!!!!!!  Sen vaknade jag, thank god, och som sagt, låg i sängen och bara bölade, fattade ingenting. Haha, man kan ha mardrömmar, och man kan ha MARDRÖMMAR! ; ) Ds.



KRAM och GONATT på er Älsklingar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar