tisdag 13 november 2012

Skridskoskola


Men hörrni va kallt det var igår kväll, fast termometern visade ändå på hela +2°. Men det var riktigt ruggigt och fuktigt i luften, så det blir så där kallt som bara kryper rakt in på skinnet, och man tror att man nästan ska frysa ihjäl, iallafall litegrann.

Skridskoskolan på Bahcohallens uterink gick jättebra! Maja vara supertaggad innan, och undrade mest över vad fröknarna skulle heta : ) Så med kläder i 4 tunna lager gav hon sig ut på isen, och klamrade sig iallafall till en början, fast vid sargen med ett bestämt grepp. Det var fler barn än jag trodde, och ganska så många föräldrar med ute på isen. Jag hade såå gärna gjort det jag med, men men, det får helt enkelt vänta tills bullen är ute ur ugnen. 
De blev ganska så snabbt indlade i två grupper; de som kunde åka och ta sig fram helt själva, och de som mera "gick" på isen, än åkte. Maja kom i "promenadgruppen" : ) De hann med mycket under den där timmen måste jag säga, och det märktes stor skillnad när lektinen var över. Bara att kunna ta sig upp  själv när man har ramlat, är ju faktiskt ganska så svårt när man kavar omkring 
på alla 4 på glashal is! : ) 

Jag hade packat ner filt och lite varm saft i korgen, och det var mycket välkommet medans jag snörade av henne skridskorna. På söndag är det dags igen, då startar det kl 10, och då hinner Herman vara med innan han ska till jobbet, det blir roligt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar