onsdag 28 november 2012

Jag ser det snöar!

Pysslet igår på majas Fritids var jättetrevligt, vi hann göra flera små fina "smällkarameller" att hänga i fönstret, och sen blev det såklart fika med den obligatoriska skinkmackan. Vi hann oxå med att prata med flera trevliga föräldrar också, det var himla nice, det hinns ju knappt med under veckan när alla bara är så fokuserade på att hämta/lämna!

Efter fikat blev det en kort promenad hem i snålblåsten, och det var först när jag skulle låsa upp ytterdörren hemma som jag märkte att jag fortfarande hade de blåa skoskydden på mig, såååå jäkla classy!! Tur att jag märkte det då iallafall, och inte tio minuter senare, när vi stod på Ica Maxi!! ;) Haha!!

Snabbhandling, sen hem å brassa middag, det blev något så avancerat som potatisbullar och bacon, med  äppelmos och lingonsylt. Jag orkade äta hela 2 st, sen var jag proppmätt! Fast himlans gott var det, det här ska vi nog äta oftare, det sa både Herman & Maja efter middan. 
Efter middan blev det nattning av Maja, och hon ville inte höra saga, utan det blev sångstund istället, så hon och Herman låg och sjöng julsånger för fulla muggar medans jag röjde upp i köket, det var riktigt mysigt att höra. Sen att det kanske inte var det mest effektiva sättet att få en 6-åring att somna, det får man väl ta, men himla mysigt lät det iallafall :)

Nu ska jag hoppa in i duscen och sen gå iväg till MVC för att ta blodtrycket. Sedan fixa lunch till grabbarna som idag ska sätta panel på resten av huset (jiho för att göra det i det här vädret!), sen blir det kanske en fikadejt med Hanna, innan det är dags att hämta Maja. Ikväll efter maten kommer Jonas hit, och vi ska öva lite till julkonserten, det ska bli trevligt! 

Och snön då, ÄNTLIGEN singlade det ner lite flingor, men jag tror väl knappast att de får ligga kvar på marken så varmt som det är nu, men de säger ju att det ska bli kallare. Vi får se.. Maja blev jätteglad såklart att se vitt på marken när hon vaknade.

KRAM PÅ ER!

1 kommentar:

  1. Ja men HUR många gånger har man inte stått där på parkeringen utanför sjukhuset med de där skoskydden på sig?
    Fast som sagt, du kunde ju stått på Ica Maxi ;-)

    PÖSS från storasyster <3

    SvaraRadera