tisdag 20 november 2012

Trött!

Trött familj ikväll, det kan jag verkligen säga! Maja höll nästan på att somna i duschen, när vi tvättade hennes hår, lillsmulan! Och jag som dessutom helt missat hur mycket klockan var, och inte ägnat middagen ens en tanke, fick snabbt vispa ihop en omelett åt henne, innan hon stupade i säng.

Herman och jag höll oxå på att somna när hon väl var nattad, eller mer exakt: Herman somnade, lite lagom snarkandes bredvid mig, och så där charmigt dreglandes, som bara karlar kan! Själv låg jag och tittade på magen och bebisen, som helt klart MÅSTE ha utfört någon sorts akrobatiska konster därinne. Skönt iallafall att EN av oss kan jumpa nu! ;)

Anyhow, vi lyckades vakna till liv lite, det kurrade i magen på oss båda, så Herman gjorde det enda rätta, latmaskar som vi va, och beställde hem mat. Under tiden kastade vi i en hårfärg på mig, och sen kom maten. Nu har vi hunnit både äta, städa, dammsuga, plocka och diska, skölja ur hårfärg och duscha, och det har nästan blitt midnatt igen. NU är det dags för sängen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar